Ryhmäliikunta aikuiset ja nuoret 

31.8.2020 alkaen


Ryhmäliikuntatunnit on tarkoitettu kaikille aikuisille ja yli 13-vuotiaille nuorille. Voit käydä tunneilla kerran kokeilemassa ilman ilmoittautumista. Jäsenkortin voit ilmoittautumisen jälkeen hakea toimistoltamme tai pyytää kuvan kortistasi sähköpostilla tai tekstiviestitse. Jäsenkortin toimituksen jälkeen ilmoittautuminen on sitova.

Mahdollisista poikkeuksista aikataulussa ilmoitamme Ajankohtaista-sivulla

SUPERSYKSYN LIIKUNTALUKKARI 2020


Tuntikuvaukset


Kahvakuulalla harjoittelu on tehokasta toiminnallista harjoittelua. Tunti kehittää mm. voiman eri osa-alueita, kehonhallintaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Tunnilla käytämme kahvakuulia monipuolisesti ja teemme mm. perustekniikkaa, 3D-, ja HIIT-tyyppisiä harjoitteita. Käytämme hyödyksi myös kehon omalla painolla tehtäviä liikkeitä ja sarjoja. Ota mukaan oma kahvakuula(t), hikipyyhe, vesipullo, jumppamatto ja mukava joustava vaatetus. Tunti soveltuu kaikille perusterveille naisille ja miehille lähtökuntotasosta riippumatta. Tunneilla käydään läpi huolellisesti myös perustekniikat, joten mukaan voit tulla, vaikka et olisi ennen kuulaan tarttunut. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

Pound® on Yhdysvalloista Suomeen rantautunut uutuus; tunnilla yhdistyy hurmaava liike ja rummutus! Pound®-tunnin erikoisuutena ovat Ripstix®-rumputikut, joita käytetään luomaan tunnille ainutlaatuinen tunnelma. Tikut saat tunnin alussa ohjaajalta, joten sinun ei tarvitse hankkia omia. Sen sijaan, että vain kuuntelisit rytmiä, sinä oletkin yhtä sen kanssa! Pound®-tunti koostuu 2–4 min. pituisista kappaleista, jotka on tarkasti suunniteltu intervallitreenin periaatteiden mukaan. Kokonaisvaltaiset liikkeet ja pilateksesta vaikutteita saanut harjoittelu vahvistavat sydäntä ja parantavat koordinatiota, voimaa sekä ketteryyttä. Pound® sopii kaikille! Sinulla ei tarvitse olla kokemusta musiikista tai intervallitreenistä. Tunnilla käytettävät liikkeet ovat helposti muokattavissa eri kuntotasoille. Pound®-tunnilla pääset irroittelemaan ja rockaamaan – tähän tuntiin jäät helposti koukkuun!

DanceBeat on aikuisille tarkoitettu hyvän mielen tanssitunti, jossa heittäydytään eri tanssilajien tunnelmiin rennosti ja rempseästi, unohtamatta tanssitekniikan harjoittamista. Tekniikkaharjoituksia tehdään niin salin poikki tehtävillä sarjoilla, kuin myös paikallaan pysyvillä harjoitteilla. Lopputunnista teemme koreografiaa, jonka liikkeet pohjautuvat tunnilla tehtyihin harjoitteisiin. Lajia vaihdamme noin neljän viikon sykleissä. Tunti sopii niin aloittelijoille, kuin myös kokeneemmillekin tanssijoille. Harjoitteiden vaikeusastetta pystyy helposti muokkaamaan oman taitotason mukaan. Ota mukaasi ennakkoluuloton asenne ja repullinen heittäytymistä!

FiestaWorkout on hauska ja menevä tunti kaikentasoisille liikkujille. Tunti sisältää vauhdikasta tanssia, helpoin ja mukaansatempaavin askelin sekä kehonpainoharjoittelua vahvistaen tasapainoa. Musiikki tuo valtavasti tunnelmaa ja monipuolinen lihaskunto luo värikkyyttä tuntiin.

FasciaMethod®-konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. FasciaMethod sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan. 
Tunnille tarvitset mukaan oman jumppamaton, pallon saat ohjaajalta.

Toimintatreeni- tunnilla tehdään laidasta laitaan erilaisia lihaskuntoliikkeitä välineillä ja ilman. Toimintatreeni rasittaa kroppaa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti ja nostaa sykettä takuuvarmasti. Tunnille tarvitset mukaan hikipyyhkeen ja vesipullon.

Porrastreeneissä pääset nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta ja rennosta liikuntahetkestä hyvässä seurassa. Porrastreeni antaa mukavaa vaihtelua juoksulenkille tai perinteiselle jumpalle. Tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia liikkeitä portaita hyödyntäen.  Porrastreeni kehittää erityisesti alavartalon lihasvoimaa, lihaskestävyyttä, kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Mukaan tarvitset ulkoliikuntaan sopivan vaatetuksen, kengät ja juomapullon. Tunti sopii kaikille, jokainen liikkuu oman kunnon mukaan. Lumen ja jään peittäessä pahasti portaat, treenit saatetaan tauottaa toviksi. Asiasta infotaan erikseen ryhmäläisiä.

Akro-voimistelutunnit RaJussa ovat raikas mixaus perinteistä Telinevoimistelua ja suosittua Freegymiä. Aikuisten telinevoimistelussa koetaan voimistelun ja oppimisen riemua! Voimistellessa keho joutuu koetukselle sillä liikkeitä tehdään joka suuntaan; eteen, taakse, sivulle, ylös, alas, vasempaan, oikeaan, pyörien, kierien, sivuttain, väärinpäin, ilmassa jne. Voimistelu kehittää sopivassa suhteessa liikkuvuutta, kehonhallintaa, ketteryyttä, voimaa ja taituruutta.

Telinevoimistelusalilla pääset kokemaan uusia elämyksiä. Voimistelussa jokainen lihas pääsee työhön, joten se on kerrassaan mainio ja monipuolinen liikuntamuoto. Tunneilla jokainen voi harjoitella oman taitotasonsa mukaan. Freegymissä yhdistyvät voltit, parkour, voimistelu ja voimaharjoittelu. Tärkeintä on erilaisten taitojen ja temppujen opettelu unohtaen kilpailujärjestelmät ja niiden vaatimukset. Freegymiä voi tehdä ikään, taustaan tai kokemukseen katsomatta sisällä saleissa tai ulkona.

HIIT + CORE -tunti koostuu alkulämmittelystä, sykettä nostavasta HIIT -osuudesta sekä lihaskunto-osuudesta keskivartalon lihaksiin keskittyen. Lopuksi vielä lyhyet venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Ota mukaan oma jumppamatto, hikipyyhe ja juomapullo.

Kuntonyrkkeily on supertehokas koko kehon tunti, jossa aerobinen kunto nousee kohisten. Tunnilla harjoitellaan erilaisia lyönti- ja potkukomboja, jotka nostavat tehokkaasti sykettä ja muokkaavat vartalon lihaksia. Napakat lihaskunto-osuudet lisänä takaavat varman kehityksen myös keskivartalon lihaksille. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat nostaa kuntoa monipuolisesti ja parantaa kehonhallintaa. Erityisen hyvää se tekee istumatyötä tekeville ihmisille, jotka kärsivät niska-hartiaseudun ja selän ongelmista. Kuntonyrkkeily sopii hyvin myös niille, jotka eivät innostu monimutkaisista askelkuvioista. Ota mukaan jumppamatto, hikipyyhe ja juomapullo.

Kehonhuolto-tunti auttaa palautumaan rasituksesta, lisää liikkuvuutta ja parantaa kehonhallintaa. Käytämme monipuolisesti hyödyksi erilaisia metodeja kuten dynaamisia ja staattisia venytyksiä sekä hyödynnämme apuvälineitä. Ota mukaan oma jumppamatto.

Zumba® on tehokas, hauska ja mukaansatempaava tanssitunti! Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hiphop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamenco. Tunti koostuu intervallityyppisestä ohjelmasta, jossa osa liikkeistä tehdään nopealla, osa hitaammalla tempolla. Liikkeet kohdistuvat yksittäisten kehonosien sijasta koko vartaloon.  Zumbassa keho ja mieli saavat elämyksiä. Ota mukaan hikipyyhe ja juomapullo.

RVP on lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, vaihtelevista lihaskunto- ja sykeosioista sekä lopuksi on pienet venyttelyt.  Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti soveltuu kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville. Ota mukaan oma jumppamatto, hikipyyhe ja juomapullo.

Kuntobaletti on klassisen baletin pohjalta suunniteltu tehokas kuntoilumuoto, jossa useilla toistoilla kohennetaan aerobista kuntoa ja samalla kehitetään liikeratoja. Harjoitukset parantavat kehon kannatusta, ryhtiä, tasapainoa sekä kehittävät voimaa ja notkeutta unohtamatta baletin siroutta ja sulavuutta. Tunti sisältää myös lattialla tehtävän tehokkaan lihashuolto-osuuden. Tunti sopii kaikentasoisille. Ota mukaan juomapullo.

HIIT eli High Intensity Interval Training on kovatehoinen intervallimuotoinen treeni. HIIT -harjoittelu polttaa rasvaa tehokkaasti ja kohottaa kuntoa nopeasti. Se on harjoittelutekniikka, jossa laitetaan 100% asennetta kehiin! 30 minuuttisen treenin alussa tehdään lyhyt verryttely, jota seuraa rankka, noin 20 minuutin mittainen, varsinainen harjoitteluosuus. Harjoitteluosuudessa liikkeet suoritetaan maksimiteholla, välissä pidetään lyhyet palautukset. Lopuksi jäähdytellään. Treenin voi jokainen suorittaa omalla tasollaan, joten rohkeasti mukaan! Ota mukaan oma jumppamatto, hikipyyhe ja juomapullo.

Joogaharjoituksessa liikkeet tehdään tietoisesti hengittäen. Tehdään yksittäisiä asentoja ja asentosarjoja, jotka parantavat liikkuvuutta ja koordinaatiota ja samalla vahvistavat ja venyttävät lihaksia ja sidekudoksia, tasapainottavat elintoimintoja ja kehittävät tiedostavaa läsnäolon taitoa. Oma keho ja liikkuminen tulevat tutuiksi, harjoitukset toisaalta valpastuttavat ja virkistävät ja toisaalta avartavat ja tyynnyttävät mieltä.

Harjoitukset sopivat kaikille. Helppoja liikkeitä, liikesarjoja, venytyksiä, kiertoja jne. tehdään selinmakuulla, seisten ja istuen. Hitaasti ja keskittyen tehty harjoitus parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä. Liikkeet vetreyttävät kehoa, helpottavat niska-hartiaseudun jumituksia ja vaikuttavat kokonaisvaltaisesti kehon ja mielen hyvinvointiin. Ota mukaan oma jumppa-alusta.